Černá čočka beluga

Také občas nevíte co vařit? Znáte černou čočku beluga? Vaří se 20 minut a nemusí se předem namáčet, navíc je velmi chutná a zdravá.  Můžete ji použít na sladko, na slano, jako samostatné jídlo, salát, pomazánku, přílohu nebo třeba na svačinu. Dochutit ji můžete nasekanou pažitkou či petrželkou nebo praženými vlašskými ořechy. Vynikající je v kombinaci s kořenovou zeleninou nebo dýní.

Kdysi jsem nevěděla, že černá čočka existuje, jednoho dne jsme s kamarádkou vyrazila do restaurace a ona si objednala černou čočku. Byla jsem zvědavá a objednala jsem si totéž, chuťově mě čočka velmi překvapila  (běžnou čočku nevyhledávám),  od té doby ji používám i doma v kuchyni.

Beluga je charakteristická jemnou oříškovou chutí a pevnou konzistencí

Drobné černé kuličky na první pohled zaujmou svojí pravidelností, čočka Beluga je chráněna slupkou, která jí umožňuje po celou dobu varu držet tvar, výsledná pochoutka má netradiční příchuť, která při konzumaci příjemně křoupe mezi zuby.

Beluga obsahuje vitamín B, kyselinu listovou, železo, hořčík, mangan, měď, zinek, draslík, fosvát. Navíc jde o bezlepkovou potravinu, která je skvělým zdrojem vlákniny (na 100 g čočky = 15 g vlákniny) a rostlinných bílkovin (na 100 g čočky = 24 g). Černý pigment obsahuje antioxidanty, které můžeme najít v bobulovitém ovoci (borůvkách, ostružinách), tímto dokáže chránit tělo před působením volných radikálů a s ním spojeným stárnutím buněk.

Čočka a její účinky pro tělo

Všechny druhy čočky jsou velmi užitečné pro snížení hladiny cholesterolu, prevenci chorob srdce a proti vysokému krevnímu tlaku.  Čočka má velmi nízký obsah sodíku a tuku. Nízký obsah sodíku je důležitý zejména pro udržení optimální hodnoty krevního tlaku. Pozitivní efekt na srdce má i draslík, kyselina listová a hořčík. Kyselina listová pomáhá snižovat hladinu homocysteinu, který je známým rizikovým faktorem kardiovaskulárních onemocnění, zatímco hořčík a draslík zlepšuje cirkulaci.

Čočka pomáhá optimalizovat tělesné pH, tím udržuje zdravé prostředí ve střevě a podporuje zdravý růst bakterií. Střevo lépe absorbuje živiny ze stravy, napomáhá snižovat možnost zácpy nebo dráždivého tračníku. Dále udržuje správnou hladinu glukózy v krvi.

Salát z černé čočky

čočka 200 g

zeleninový vývar

1 menší cibule

červená paprika

vinný ocet

třtinový cukr

sůl, pepř

vlašské ořechy

Čočku vařte cca 20 minut v zeleninovém vývaru. Na másle zpěňte nadrobno pokrájenou cibulku, přidejte k čočce a nadrobno pokrájené paprice. Zvlášť si umíchejte cukr, ocet, sůl a pepř. Dávám cca lžíci octa a cukr dle chuti. Na pánvi opražte ořechy a vše zamíchejte do salátu. Můžete podávat teplé s kozím sýrem.

 

 

 

 

 

 

 

Specializuji se na přírodní a čínskou medicínu, kdy využívám léčebné metody staré několik tisíciletí. Pomáhám klientům, aby se cítili dobře a žili s láskou život na této zemi. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře